fredag 26 oktober 2007

Går in i vecka 25

Idag är det dags att gå in i graviditetsvecka 25!! Tiden bara rinner iväg och nu är det bara tre månader kvar tills bebis tittar ut.

Jag och Emil har börjar fixa i barnkammaren. Sängen är monterad och provbäddad. Igår var vi på ikea och köpte en gräsgrön matta, bokhylla, hyllplan och lite annat småplock. Det börjar nästan se ut som att det ska bo en liten person i det där rummet. Nu är det gardiner och belysning som fattas. Även lite tavlor ska hängas upp. Känns jättemysigt att greja och förbereda för den stora ankomsten.

Härom dagen sa Emil att han tyckte att Ville faktiskt var ett ganska bra namn på bebis. Om det nu blir en kille. Vi ska ju inte gå och vara helt 100 på det. Men Ville är i alla fall ett av namnen som ligger på min topplista.

Nu är det snart dags att ta en dusch och knalla iväg till barnmorskan som säkert kommer ta farliga prover så jag börjar gråta. Magen ska mätas och hjärtljuden ska lyssnas av.

Ibland är det här med bebis så overkligt, men nu på morgonen kände jag att det verkligen är sant, när jag låg ensam kvar i sängen och klappade på magen. Bebisens små sparkar kan vara så tröstande och uppiggande. Lyckas alltid få mig på bättre humör.

Inga kommentarer: