onsdag 17 oktober 2007

Orolig i magen..

Har i två dagar varit riktigt skum i magen. Orvar, han fortsätter sparka som vanligt fast jag har fått en ihållande smärta. Ringde upp barnmorskan igår och hon skickade mig till förlossningen. Allt stod rätt till och det verkar väl som att min foglossning bara blivit värre helt enkelt.
Ska åka och hämta mitt bälte imorn som jag provade ut hos sjukgymnasten i måndags. Får väl hoppas den hjälper.

Det var i alla fall intressant att se lite hur det såg ut på förlossningen. Hade typ väntat mig att få höra födande kvinnor skrika och att det skulle stå oroliga pappor i korridoren. Typ lite cityakuten-stämning. Sanningen var väl att det var tyst som i graven där inne. Såg bara två personer och de var båda personal på sjukhuset. Har även bestämt att jag INTE tänker lägga mig på en sån där brits när jag ska föda. För jag har redan nu problem med att ligga på den utan att få ont. Och att ställa sig upp från den är ännu värre.

Japp, nu är det väl dags att gå o smörja magen med lite Cocoa-butter från Body Shop. Motvarekar tydligen bristningar och gör så att jag luktar pralin hela natten!

Inga kommentarer: