söndag 30 augusti 2009

Växasäng


Snart börjar det bli dags att köpa en växasäng till stora tjejen. Viola behöver en riktig säng nu och tanken är då att hon ska ta över Sigrids svarta spjälsäng. MINNEN från ikea är den som vi (läs: jag) tänkt oss. I vitt såklart. Nu kan det råka hända att barnen ska få varsitt rum. Vi vet inte hur det blir än. Annars ska de så småningom pusslas ihop att sova i samma rum. Får se om det blir katastrof.


Bloggeriet blir lite kort och hamnar efter. Fy mig. Jag är nog uppe i en annan tankevärld just nu. Men jag kommer igen när jag får klarhet i saker o ting. Vi sitter och håller på en liten hemlis just nu som jag inte kan berätta om, men jag kan ju stilla alla oroliga och säga att jag inte är gravid igen iaf. Även fast jag kanske är blivande världsmästare i barnafödande.

Nu ska jag ta ut min grillade kyckling ur ugnen. Jag grillar oftast själv, det blir nästan godast så eller hur? :)

2 kommentarer:

Josefine - يوسفين sa...

Ohh kan det vara bröllop???
Hur gör du din grillade kyckling då? Jag vill ha den som i affären med massa kryddor...

mirkajohanna sa...

Nä inget bröllop... tyvärr:)

Kycklingen köper du hel fryst och tinar den. Lägg den i en ugnsform och stick lite hål i den med en kniv. Sen smälter man typ 50g smör och häller i lite sambal/chilisås och ganska mycket grillkrydda, lite salt.Blanda ihop allt och häll över kycklingen som står i formen. Släng in i ugnen, 175grader. 1 timma per kilo ska man räkna. Så en hel fryst brukar väga 1,5 ungefär, så låt den bara stå i typ 1,5 timma. Man kan ösa på lite av kryddan under tiden om man vill.

Lätt som en plätt!