onsdag 12 augusti 2009

Laga mat med mamma


För ungefär en vecka sedan kom min pappa hit med en leksaksspis! Vilken glädje för både mig och Sigrid! Nu kan vi ju laga mat tillsammans. Hon lagar för fullt. Ibland står hon och skruvar på sidorna på spisen. Hon försöker nog laga den när den i hennes fantasi går sönder. Inne i spisen finns numera det mesta som man "tappat bort". Typ hårvårdsprodukter som hon tar ifrån badrummet.

Dagens middag kommer att bestå av abborre som jag på nåt vis ska försöka göra nånting med. Jag antar att jag kommer ha min lilla medhjälpare med mig även nu. Hon ska bara få sova ut efter en tuff kamp med de nya gardinerna i vardagsrummet. Tror nog jag byter tillbaka till trådgardinerna snart för hon snurrade liksom aldrig in sig i dem...

2 kommentarer:

Mari sa...

Va kul att ni kan arbeta ihop:-)
Hittar inte mitt ena hårband men det ligger väl inte i Sigrids ugn antar jag.....du vet ju ändå vart du ska leta efter dina saker det vet ju inte jag;-)

Hoppas abborren smakade bra, lite mycket ben i antar jag men gott är det. Stekt abborre och potatismos enkelt och bra.

Kram och ha det så gott!

Ingrid sa...

Klart man måste få laga mat med mamma. De spisarna är så fina, mina barn hade likadana när de var små. Då jobbade jag på en lekbutik.

~Livet i byn