tisdag 17 november 2009

a little bit of kitchen




Som vanligt rullar dagen iväg utan att man får så mycket gjort. På kvällen tänker man: Imorgon ska jag.
Och dagen efter gör jag inget. Eller jo, jag gör nånting hela tiden, men inte exakt det jag tänkte. Så kan det vara. Jag tänkte till exempel att Emil skulle komma hem från jobbet i hyfsad tid för att hinna åka och vaccinera sig efter. Men det blir det nog inte idag. Lika bra det för jag har fortfarande inte bestämt mig om hur jag vill göra med det. Och barnen.

Om två veckor är det dags för julpyntet och jag vet inte om det är nån bra idé att ta fram massa julkulor. Vi råkar ha en framme som ramlade ur en låda i flytten och nu är den överallt. Den flyger som en pingpongboll i luften, tvärs genom rummen.

Ni får några glimtar från vårat kök. Det är vit träpanel på halva väggarna och tanken är att den ska stanna kvar. Men kan man ha en mörkare tapet över? Alltså väldigt mycket mörkare..eller är det fel att ha den övre halvan i den mörkare färgen. För panelen får absolut inte vara annat än vit.

Inga kommentarer: