måndag 20 juli 2009

Höstnyheter på H&M

Ikväll har jag gett mig in på att skruva ihop ett bord från ikea. Är inte ett dugg färdig eftersom jag insåg efter ett tag att jag är alldeles för svag för det görat. Det är ett litet gulligt bord till Sigrid, som hon ska ha på sitt rum. Så det slutar nog med att Emil får ta tag i det och göra det ordentligt.
Istället för att svära mig vansinnig på ikeas grejer har jag suttit här och surfat och tittat bland H&Ms höstnyheter. Inredningen givetvis. Här är några av mina favoriter:

7 kommentarer:

Inspirera Mera sa...

Härliga nyheter, helt klart!
Kram Sandra

Mari sa...

HM har verkligen fått hem mycket snyggt, har beställ örngotten med de kommer inte förrän v 40, pust och sammetskuddfodralen för 49 kr/st det syr man ju inte ens för.
Hittade lite tyg i Huskvarna vid Kroatorpet och på Åhlens, syr kuddar till MR Dejt;-)Var på IKEA men tycker som du...

Det är inga secondhand öppna idag men på torsdag är Erikshjälpen på Österängen (vid Preem) och Solåsen öppna. Solåsen kl 12 och den andra kl 14.

Usch för att skruva möbler men jag har ju aldrig nåt val det är bara att hugga i....

Ha det så gott och kramar!!

Ingrid sa...

Jag fick också katalogen i går, såg flera saker i HM Home som jag vill ha. De har verkligen överträffat sig själv i år.

~Livet i byn

jennys hus sa...

ja de hade även den här gången några godbitar. För mig blev det 2 örngott från cassandra.

Skruva ihop möbler kan man ju bli vansinning på..tur man har någon annan man kan lämpa över det på;-)
Kram

Heidi sa...

tack så mkt :) Har sj inte varit inne på din blogg på ett bra tag,, man hade ju inte så mkt ork i slutet o nu har det inte blivit av.. ska ta o läsa ifatt de bloggar ja annars brukar läsa :)

Emma sa...

Åh älskar 7:an:) Dom har verkligen mycket snyggt och än så länge har jag lyckats med att inte handla något men nu går det nog inte längre:) Ha det bra, kramar emmsan

Monkan sa...

Vad kul att mitt lilla tips om Etiketter kan vara till nytta :-)

Och här har vi en bloggtjej med bra smak ser jag, Cultgrejer och likadan kökslampa som jag har :-) Och vilka supersöta små tjejer ni har.

Jag fick H&M-katalogerna i posten häromdagen, kläder och Home, och just när jag satt och kikade på påslakan så fick jag en fråga om att låna ut lakan o handdukar till vänner som kommer till Stockholm på minisemester nu i helgen. Då blev det lite snabbshopping på Hemtex-rea + IKEA istället, för jag måste verkligen ha några nya så då var det lika bra att fixa det direkt.

Bra smak som sagt... jag har samma är-urless-på-men-vad-kan-man-göra blå kakelplattor i badrummet och stod just idag och tittade och tänkte, klistra! Köpa färdigt (är så dyrt!) eller klippa själv, och nu ser jag ju att det verkar gå alldeles utmärkt att klippa själv :-) Ok, ditt inlägg om kakel var från 2007... hoppas klistret håller fortfarande :-) Fast mitt blå kakel är på rad så det är inte säkert att det blir så mycket bättre av att klistra på nåt annat, jag måste mixa färger eller mönster. Eller trolla så att jag vaknar upp imorron och hela badrummet är i mosaik ;-)