söndag 16 december 2007

Tredje advent..

Nu är det bara en vecka kvar till julafton. Och jag är gravid i v.32. Känns helt sjukt att den lilla bebisen snart är färdig-bakad där inne. Igår var han en riktig vilde i magen. Vred och vände på sig så mycket han kunde och orkade hela dagen. Och i fredags var vi ju på förlossningen på studiebesök.
Det var en intressant upplevelse, men jag är inte så sugen på att föda. Känner att jag snart är helt panikslagen faktiskt. För det första så är det mycket troligt att de vill släppa in studenter i förlossningsrummet. Jag är inte alls sugen på att träffa någon när jag krystar.
Sen fick Emil tydligen bara sova EN ENDA natt med mig på bb!! Och dessutom finns det fyra sängar för nyblivna mammor, i SAMMA RUM!! jag vill vara helt själv... helt helt helt själv...
Och så nämnde de såklart nånting om ryggbedövning. Att man ibland ska sitta upp när man får det och att det kommer en narkosläkare och gör det och att man har dropp när man lägger bedövningen. Total svimningskänsla för mig.
Barnmorksan tittade lite extra på mig när vi var där inne i förlossningssalen. Höll på att somna när jag satt där. Jag blir lätt trött när jag bli rädd sådär.

Igår var jag och Emil iväg och letade efter plastjulgranar. För en riktig skulle det ju inte bli. Vi har ju inte tid för att vattna och greja i jul. Men efter en skvätt tårar och en tids letande åkte vi hem och gjorde god mat och bestämde oss ändå för att ha en riktig gran. Så nu står det en alldeles riktig gran i vardagsrummet. Pyntad o klar. Kanske lite tidigt men så får det bli för att vi ska hinna njuta av den. Synd att kameran strejkar, annars hade jag lagt in ett kort...

Inga kommentarer: